TEL: 85/715 60 73
Pracujemy:
pon. - piąt.: 08:00 - 18:00
sob.: 08:00 - 14:00

Wykonujemy następujące usługi

  • Wymiana i uszczelnienie półosi napędowej
  • Wymiana przegubu napędowego lub tylko jego osłony (manszety)
  • Naprawa i wymiana zespołu sprzęgła
  • Wymiana wysprzęglika
  • Wymiana pompy sprzęgła
  • Wymiana łożysk, krzyżaków i innych elementów wałów napędowych
  • Wymiana oleju w moście

Mechanizm przeniesienia napędu w pojazdach samochodowych najogólniej powiedziawszy służy do przekazania momentu obrotowego z silnika na napędzane koła. W obecnie produkowanych autach osobowych stosuje się układy przekazujące moment na koła tylne, przednie lub na obydwie osie w samochodach z napędem na 4 koła. Najpopularniejszym rozwiązaniem konstrukcyjnym jest umieszczenie silnika z przodu i napęd na przednią oś. Pozwala to uzyskać bardziej zwartą budowę i jednocześnie większą przestrzeń pasażerską i bagażową.

Przy napędzie na koła przednie silnik konstrukcyjnie jest zblokowany ze skrzynią biegów i przekładnią główną, która za pomocą półosi napędowych przekazuje moment obrotowy na przednie koła. W przypadku napędu na tył do przekazania ruchu wykorzystuje się wał napędowy biegnący pod autem.

 Objawy uszkodzeń elementów układu napędowego

Objawy wynikające z uszkodzenia elementów półosi napędowej są bardzo charakterystyczne. Jeśli przy maksymalnym skręceniu kierownicą w lewo lub prawo podczas jazdy rozlega się charakterystyczny zgrzyt dobiegający spod przednich kół uszkodzeniu uległ przegub zewnętrzny odpowiednio lewej lub prawej półosi. Tak naprawdę w przypadku tej awarii powinniśmy zaprzestać dalszej jazdy i od razu wezwać pomoc drogową, szczególnie gdy mamy do pokonania dłuższy dystans.

Często uszkodzeniu ulegają także przeguby wewnętrzne łączące półosie ze skrzynią biegów. Charakterystyczne objawy uszkodzenia przegubów wewnętrznych to drżenie całego auta podczas gwałtownego przyspieszania.

W sporadycznych przypadkach awarii ulega również cała półoś, w wyniku kolizji drogowej może ona ulec wygięciu. Wtedy należy wymienić ją na nową lub skorzystać z usług specjalistycznych warsztatów zajmujących się regeneracją całej półosi. Nie wszystkie półosie da się jednak regenerować, w niektórych markach stosowane są półosie o nietypowych kształtach i bardzo twardej stali.