TEL: 85/715 60 73

Przegląd pojazdu przed podróżą

Wyjątkowo dokładnie należy sprawdzić samochód przed wakacyjna podróżą - szczególnie taką, która liczy kilka tysięcy kilometrów. To ważne tym bardziej, że od przeglądu po zimie minęło już sporo czasu . Lepiej więc zabezpieczyć się przed niespodziewaną awarią w podróży

Kontrola płynów eksploatacyjnych

Podstawowe czynności kierowca może sprawdzić sam. Należy zwrócić uwagę przede wszystkim na poziom płynów eksploatacyjnych, takich jak: *chłodniczy *do spryskiwaczy * hamulcowy *wspomagani * olej silnikowy – należy sprawdzać regularnie Bez trudu powinniśmy sprawdzić, czy konieczna jest ewentualna dolewka.

Na zbiorniczkach płynów hamulcowego, chłodniczego i układu wspomagania kierownicy znajdują się oznaczenia: min. i max. Oczywiście poziom płynu powinien znajdować się pomiędzy nimi, blisko oznaczenia max. W przypadku płynu do spryskiwaczy, dolewamy go tyle, aż będziemy widzieli lustro cieczy. Poziom oleju sprawdzamy na bagnecie pomiarowym przy zimnym silniku. Samochód powinien wtedy stać na równym podłożu. Jeśli wskazania są blisko wartości minimalnej, należy uzupełnić stan oleju do poziomu poniżej wartości maksymalnej. W trasę warto zabrać przynajmniej litr oleju na dolewkę. Kiedy nie można stwierdzić, jaki produkt znajduje się w silniku, najlepiej dolać półsyntetyk 10W-40. Będzie to najbezpieczniejsze rozwiązanie

Pamiętaj o ciśnieniu w oponach

Przy okazji tankowania samochodu na stacji paliw, warto skontrolować ciśnienie w oponach, i o czym zdarza się często zapominać - w kole zapasowym. Wartości ciśnień z reguły można znaleźć na naklejce umieszczonej na klapce wlewu paliwa lub słupku drzwiowym albo w instrukcji obsługi auta. Upewnijmy się, że ogumienie nie jest zniszczone. Niepokój powinny wzbudzić wszelkie bąble i przecięcia. Widoczne na większości opon wskaźniki zużycia powinny być jeszcze niestarte

Wycieraczki i komplet żarówek

Widzieć i być widocznym to jedna z głównych motoryzacyjnych mądrości. -Zwróćmy uwagę na wycieraczki, czy pracują całą powierzchnią, nie zostawiając smug, nie są rozwarstwione i dobrze przylegają do szyby. Sprawdźmy też oświetlenie naszego auta. Większość żarówek każdy kierowca z łatwością może wymienić samodzielnie.

Przegląd samochodu u mechanika

Kontrolę stanu technicznego można przeprowadzić w zaufanym warsztacie. W ramach przeglądu samochodu pracownicy warsztatu kontrolują poziom płynów eksploatacyjnych i oleju, stan hamulców, stan zawieszenia i jego geometrię, układ kierowniczy, akumulator i układ elektryczny oraz oświetlenie.

Upewnij się, że o niczym nie zapomniałeś

Oczywiście przed każdą podróżą obowiązkowo powinniśmy upewnić się, czy na wyposażeniu auta mamy wymagane przepisami podstawowe wyposażenie: - gaśnicę - trójkąt ostrzegawczy Warto również kupić kamizelkę odblaskową , która zwiększa bezpieczeństwo na drodze podczas awarii lub kolizji , apteczkę pierwszej pomocy oraz komplet żarówek.

Planując dalszą podróż samochodem, warto sprawdzić, na jakich zasadach nasze polisy OC, AC i asistance działają poza granicami kraju.

Układanie tarcz i klocków hamulcowych

Aby zakupione tarcze lub klocki hamulcowe służyły Państwu dłużej i zachowały w pełni swoje właściwości, konieczne jest przejście procedury układania tarcz i klocków. Dzięki temu unikną Państwo takich problemów jak falowanie i pękanie tarcz oraz piszczenie (krystalizacja) klocków. Pierwsze etapy układanie elementów układu hamulcowego zalecamy wykonać na mało ruchliwej, suchej drodze


Układanie tarcz:

.. przez pierwsze 15 km należy lekko hamować z prędkości 100 km/h do 50 km/h w seriach po 5. Na tym etapie należy unikać ostrego hamowania z prędkości powyżej 100 km/h do zera.

.. przez następne 150 km należy zwiększać siłę hamowania, ale nadal unikać hamowania do zera z dużych prędkości (np. w ruchu miejskim). Prawidłowo układane tarcze powinny nabierać ciemno-niebieskiej barwy.

.. przez następne 100 km można już używać tarcz normalnie, ale unikając silnego, długiego hamowania z prędkości powyżej 150 km/h do zera.

.. prawidłowo ułożone tarcze powinny mieć ciemno-stalowy lub niebieskawy kolor bez widocznych przebarwień.

.. UWAGA! Podczas całego procesu układania i użytkowania tarcz nie należy trzymać nogi na hamulcu po silnym hamowaniu. Powoduje to przegrzanie fragmentu tarczy i w rezultacie jej zwichrowanie.

.. przed ostatecznym ułożeniem tarcz nie należy również wjeżdżać mocno rozgrzanymi tarczami w kałuże.